Zoeken in deze blog:type hier het onderwerp

zondag 7 oktober 2012

LPG in Infiniti FX 35


Aangezien ik toch per jaar nogal wat kilometers maak heb ik begin dit jaar een LPG-installatie laten inbouwen.
Dat drukt behoorlijk de rijkosten mede gelet op de hoge benzineprijzen maar daar staat tegenover dat je moet investeren in de installatie.
Het is er één van Vogels/Landi VGi G3 met een JLM valve saver met  een ringtank op de plek van het reservewiel.
De JLM kleppen saver (een beschermende vloeistof injector) moet bescherming bieden aan de kleppen en klepzittingen of dat echt werkt is lastig vast te stellen.
Ze zeggen dat de inslag in zittingen en de kleppen wel meevalt en hebben tot nu toe geen ernstige klachten daarover ontvangen, de installatie is in meerdere Infiniti's inmiddels ingebouwd.
Niet te fel optrekken en te lang doortrekken en/of te hoge snelheden rijden waardoor de temperatuur in de motor te hoog kan oplopen is iets om rekening mee te houden.
Ik had eerst nog wat twijfels om zo'n ingreep in je auto te laten doen maar de kosten-batenoverweging heeft de doorslag gegeven.
Ik heb het laten inbouwen bij Leto Wijchen bv in Wijchen (zie graag nog korting achteraf van Leto voor deze gratis reclame) en tot nu toe (vanaf 1 februari 2012) ben ik er zeer tevreden over.
Alleen een beetje jammer dat ze de bij de RDW een G1 i.p.v. een G3 installatie hebben laten aanmelden, maar dat wordt rechtgezet. Scheelt weer een aantal euri's per maand.
Je merkt er niets van dat je op LPG rijdt, behalve bij het pompstation ofschoon ik (ik rij voornamelijk op 80-100 km wegen) op benzine met een rustige rijstijl 1:10 reed met de FX wat toch zeer redelijk te noemen is voor een 3,5 V6. 
Ook het optrekken of  het overschakelen bij de start van benzine naar LPG gaat ongemerkt, eigenlijk super.
Dus zeker de overweging waard als je veel kilometers maakt, hoewel het omslagpunt al tussen de 10 en 15000 km ligt.


Case Holland




Geen opmerkingen:

Een reactie posten