Zoeken in deze blog:type hier het onderwerp

zondag 10 juni 2012

Infiniti FX 35


Heb ik de FX in mijn eerste bericht geintroduceerd nu iets meer over hoe het allemaal begonnen is.
Zoals gezegd zag ik de FX voor de eerste keer op de nederlandse weg en dacht ik ......wat is dat voor een auto en wat een apart logo lijkt wel dat van Mazda.
Na em te hebben gegoogled kwam ik erachter dat het dus de FX van het merk Infiniti was.
De filosofie achter het logo is trouwens als volgt uit te leggen: het omgekeerde V-teken in het logo is een snelweg die verdwijnt aan de horizon in combinatie met het teken van de oneindigheid.
Dat verklaart tegelijkertijd  ook de naam van het merk: Infiniti betekent eindeloos/oneindig.
Aangezien ik in 2010 van plan was om een andere auto te kopen dacht ik waarom niet een FX maar liep toch al gauw tegen de prijs aan. Een hele jonge occasion zat er voor mij niet in en een goede ietwat oudere koste toch ook nog wel een aardig duitje op de tweedehandsmarkt.
Na wat te hebben rondgekeken op de autowebsites en ik erachter kwam dat alle Fx-en van de bouwjaren 2003 tot 2008 nooit officieel in Europa op de markt zijn gebracht, maar allen zijn geimporteerd uit de USA, dacht ik he´ waarom niet één zelf importeren.Maar dat had toch wel wat voeten in aarde, veel georganiseer en geen zicht op wat je daar ter plekke koopt, je kan niet iedere keer even naar de States om een auto te bekijken.Je kan em ook niet beoordelen op de uiterlijke en technische staat.
Daarom maar in zee gegaan met een importeur die het voor mij heeft gedaan en moet zeggen mooie auto en weinig schoonheidsfoutjes, gewoon "normal tear and wear" zoals de amerikanen zeggen.
Het is nu juni 2012 en tot nu toe geen grote reparaties aan de auto gehad, behalve de remklauwen achter heb ik dit voorjaar laten vervangen omdat deze aanliepen na 7 jaar dienst te hebben gedaan. Aan de ene kant viel het me tegen dat ze vervangen moesten worden, maar aan de andere kant bleek dat bij ieder automerk voor te kunnen komen volgens de Nissan dealer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten