Zoeken in deze blog:type hier het onderwerp

maandag 25 maart 2019




Infiniti verlaat Nederland en West-Europa

Op de website van o.a.Top Gear, Rai.nl en AD.nl staat dit bericht, dat het officiële dealership uit onze regio verdwijnt.
Jammer want het is een bijzonder, luxe en onderscheidend merk en omdat er betrekkelijk (te) weinig modellen werden verkocht de afgelopen jaren (wat het tegelijkertijd exclusief maakte) is dit besluit door Infiniti genomen.
Wat zijn de gevolgen voor onderhoud en onderdelen?
Wel, dat heeft daarvoor geen gevolgen want onderhoud blijft gewoon mogelijk bij uw garage en onderdelen blijven leverbaar.
Zoekt u onderdelen voor uw Infiniti nieuw of gebruikt, informeer bij Effex Infiniti Onderdelen en stuur een e-mail naar:
Effex35@gmail.com
Ik lever al 9 jaar gebruikte en nieuwe onderdelen voor vele bezitters van dit mooie merk in Nederland maar ook Duitsland, België, Frankrijk en zelfs Noord/Afrika.



Bron: TopGear
https://topgear.nl/autonieuws
Binnenkort moet je Infiniti in Nederland gaan missen. Het luxemerk van Nissan verlaat West-Europa en gaat zich focussen op de Amerikaanse en Chinese markt. Slecht nieuws voor de medewerkers van de Sunderland-fabriek in Engeland, waar de Q30 en QX30 gebouwd worden. Die modellen zullen ook geschrapt worden uit het gamma.

INFINITI IN NEDERLAND: DE CIJFERS

Infiniti werd in 1989 opgericht door Nissan als Lexus-tegenhanger en kwam in 2008 pas naar de Europese markt. Speciaal voor ons continent werden de auto’s aangepast, soms op wel 500 punten. In Nederland is het bekendste model waarschijnlijk de (ironisch genoeg grijs geïmporteerde) eerste generatie FX. Deze opvallende verschijning hoorde je van ver aankomen dankzij zijn goed klinkende V6-motor.
In Nederland zette Infiniti geen zoden aan de dijk. Het recordjaar was 2016, toen het merk 199 auto’s verkocht. Dat kwam door de introductie van de nieuwe Q30, waarvan ze er 163 wisten weg te zetten. In 2012 verkocht Infiniti niet meer dan twaalf auto’s en vorig jaar waren het er 40. Hierbij is grijze import niet meegerekend. Dan snap je waarom het in ieder geval voor Nederland geen levensvatbaar merk is.
In Europa verkocht Infiniti vorig jaar slechts 6.250 auto’s. De twee jaren daarvoor was dat aantal nog bijna twee keer zo groot. De jaren daarvoor waren het enkele duizenden exemplaren. Op een gegeven moment moet je als merk dan toch de handdoek in de ring gooien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten